izložbe

Setnja oko svijeta

Heintz Center, RCTC, Rochester, Minnesota
16 jun, 2012

16 juna rocesterska IMAA organizovala je proslavu Svjetskog dana izbjeglica u Heintz centru rocesterskog koledza. Pretstavnici Udruzenja pozvali su me da se pridruzim proslavi sa nekoliko svojih radova. Odlucio sam da izlozim pet novijih slika u ulju. Bila je to I prilika da po prvi put javno izlozim svoj najnoviji rad “Sestra – mediteranski zalasci sunca”. Prikazani program bio je dobar kao I posjeta. Ljudi iz IMAA - e su dizajnirali i dodatni poster za moj dio pretstave. Prije otvaranja veli

ka oluja spustila se na grad. Tokom prenosenja slika, ja I moj
sin Petar, koji mi je pomagao, dobro smo pokisnuli. Slike su ostale suhe, zasticene u plasticnim omotima.


















ARTrageous 2011

Izlozba u Barlow Event Centru

Rocester, MN

23 – 27 novembar, 2011

Oktobra 2011 dobio sam poziv da učestvujem na izložbi u ročesterskom Barlow Event centru. Poziv je došao u pravi čas jer sam već imao nekoliko novih radova koje sam htjeo da pokažem. Centar je mjesto poznato po organizovanju muzičkih koncerata i ovo je bilo po prvi put das u organizovali izložbu ovakve vrste (sa namjerom da to postane tradicija). U lokalnim medijima izložba je opisana kao dogadjaj u kojem su učestvovali “neki od najboljih umjetnika kraja u rangu slikara, skulptora, fotografa i obrtnika”. Većina od dvadesetak učesnika je dočla iz Ročestera, ali bilo je i umjetnika iz Mineapolisa i drugih mjesta. Izložio sam 26 slika kako slikanih tako i digitalnih. Medju novim radovima našle su se slike kao “Mediteranske noći”, “Zvijeri”, “Noćna mora” kao i neki raniji radovi poput “Brod ludjaka”, “Smedje i plavo”, “Mondrianeskne kompozicije” br. 1 i 2, “Tvrdjava u centru grada” i druge. Svježinu dogadjaja pretstavljala je njegova raznovrsnost. Za mene lično bila je to još jedna prilika da vidim nova lica i njihove radove kao i da ponovo vidim neke stare znance.















Plain Air, Zumbro 2011



Tokom ovogodišnjeg Plain Air-a u Zumbru boravio sam u Evropi tako da se nisam odazvao pozivu za učestvovanje. Ipak imao sam već spremnu sliku sa zadanom temom - ulje na platnu nazvano "Radost umjetnost" koja predstavlja našu ranije spomenutu izložbu na Pokrivenom mesto u Zambroti.Predložio sam vlasnici "Crossings" galerije, koja je inače i organizator ove manifestacije, da pridruži moju sliku ostalima. Moj predlog je prihvaćen, slika je izložena u galeriji, van konkurencije, gdje se još uvijek nalazi.













25 februar – 26 mart, 2010
Crossings galerija, Zumbrota, MN

Prve kontakte sa Crossings galerjom ostvario sam tokom mojih prethodnih izložbi u Zumbroti (izložba na Pokrivenom mostu i Plain Air u Zumbru). Vlasnica galerije Marie Louise Marvin posjetila je izložbu na mostu, razgledala izložene radove, razgovarala sa mnom i ostalim učesnicima o primjenjenim tehnikama, materijalima, idejama… Neki od radova su joj se očito svidjeli. Zainteresovao sam se za Crossings, posjetio ih nekoliko puta, predao im portfolio sa svojim radovima i ostao u daljnjem kontaktu preko e-maila, Facebook-a, itd. U ljeto 2009 nakon što sam zavrsio sliku “Let’s Go and Read Something” (“Hajde da nešto pročitamo”) poslao sam kopiju slike u Crossings i dobio pohvalne komentare. Uskoro je uslijedila ponuda da izlažem u galeriji zajedno sa slikarkom Mary Solberg iz grada Winona u državi Wisconsin. (Galerija ima dugu tradiciju predstavljanja po dva umjetnika u jednoj izložbi). Termin izložbe zakazan je za period od 25 februara do 26 marta 2010 godine, tako da sam imao priliku da naslikam još dvije slike – “Downtown Fortress – Red and Blue” (“Tvrdjava u centru grada – Crveno i plavo”) i “Incredible Daydream with a Painting Box” (“Nevjerovatna sanjarija sa kutijom za boje”).


Na izložbi sam pretstavio osam slikanih radova radjenih u ulju ili akriliku (pored tri navedene slike izložene su i “Brod ludjaka – posveta Hijeronimusu”, “Na rubu sna”, "Smedje i plavo”, “Tri u jednom”, “Umjetnici na mostu”), te sedamnaest digitalnih radova (“Mondrianeskna kompozicija sa totemom br. 1”, “Mondrianeskna kompozicija sa totemom br. 2”, “Stolić za čaj” – velika verzija, “Pan”, "Šolja za čaj, varijacija br. 6”, “Bukolička fantazmagorija – taj moment”, “Jabuke”, “Solja za caj, varijacija br. 4”, "Trkač u kutiji”, “Sponge Bob atakuje na moj prozor”, “Oak Centar, Minnesota”, “Crveni andjeo”, “Stolić za čaj” – mala verzija, “Bijeli andjeo”, “Sunčano popodne”, “Konji” i “Kosmička kocka”). Izložba je bila uspješna: na otvaranju se pojavio velik broj posjetioca (tako da sam imao veliko zadovoljstvo da susretnem mnoge prijatelje, kolege, profesore sa koledža, kao i neka nova lica), postavka je bila dobra, reakcije posjetilaca pozitivne, u lokalnim novinama ovjavljen je članak o pretstojećoj izložbi, dva rada su mi prodana te večeri. Konačno, upoznao sam i Mary Solberg (sa kojom sam do tada uglavnom kontaktitao putem e-maila); razgovarali smo o njenoj umjetnosti, komentirali neke od mojih radova itd.

Prilikom zatvaranja izložbe Marie Louise mi je rekla da joj je to bila jedna od najdražih izložbi u zadnjih godinu i po ili dvije, te da želi da zadrži neke od mojih radova i dalje izložene u svojoj galeriji. Izabrala je sedam slika koje su joj se najviše svidjele. Dogovorili smo se da slike ostanu u galeriji slijedeća dva mjeseca.













Plan Air in the Zumbro
jun 2009


Neposredno nakon izložbe na Pokrivenom Mostu u Zumbroti galerija “Crossings" iz istog mjesta organizovala je slikarski natječaj nazvan Plain Air u Zambru opisan kao “slike koje slave istorijskji Pokriveni Most i region rijeke Zumbro”. Umjetnici su pozvani da tokom dvije sedmice (15 – 30 jun 2009) slikaju na otvorenom na zadanu (mada široko postavljenu) temu. Moja ideja je bila da umjesto pejsaža ili arhitekture naslikam dogadjaj, a dogadjaj je bio naša prethodna izložba na mostu. Bio je to akrilik uradjen u ponešto nadrealističkom maniru. Slika nije dobila nijednu (od tri podjeljene) nagrade, ali sam imao zadovoljsto da vidim kako se moja slika vidno razlikuje od svih ostalih . Osim toga slika se svidjela ljudima iz “Crossing” galerije. “Umjetnici na Pokrivenom Mostu” je bila na izlozbi u “Crossings” galeriji mjesec ili dva, da bi zatim (zaslugom ljudi iz “Crossing”-a) bila izložena nekoliko slijedećih mjeseci u zambrotanskoj Gradskoj Vjecnici.











Izložba na pokrivenom mostu, Zambrota, Minnesota
maj, 2009


Ova jednodnevna izložba bila je jedan od uslova za moj završni semestar u Školi lijepih umjetnosti Univerziteta Minnesota. Predvođeni profesoricom Betsy Hunt moje razredne kolegice Brenda, Connie, Yuko i ja istraživali smo mogućnosti izlaganja u alternativnim prostorima. Svima se svidjela moja ideja da to bude na Pokrivenom mostu u Zumbroti. Za razliku od mojih kolegica koje su izlagale svoje fotografske radove, ja sam odlučio da na izložbi predstavim svoju kompjutersku umjetnost, digitalne fotografije kao i slike radjene u ulju i akriliku. Konačno, dobio sam priliku da izložim svoj "Brod luđaka - Posveta Hijeronimusu".





Izložba je bila pravo uživanje: dan je bio prekrasan, atmosfera opuštena, imali smo nekoliko značajnih posjetioca. Čak smo imali vremena da zaigramo nogomet. Izložba je našla svoje mjesto na lokalnoj televiziji, a zambrotanske novine objavile su članak o izložbi. Na ličnom planu izložba je bila značajna i zbog toga sto sam tad ostvario svoje prve kontakte sa ljudima iz zamrotanske "Crossings" galerije. Pored "Broda luđaka" izložio sam još dva ulja ("Mali Isus" i "Arhanđel Mihailo" ) akrilike "Smeđe i plavo" i "Tri u jednom, te digitalne radove "Bukolička Fantazmagorija - Taj moment" i "O čemu razmišljaš Petre".






























Univerzitet Minnesota, Duluth -
Campus Rochester MN
"Suočavanje" april 27 - maj 4, 2009


"Suočavanja" je bila moja prva samostalna i do sada, najuspješnija izložba.Postavljanje samostalne izložbe bio je jedan od uslova na mojoj završnoj godini na UMD i time razlog više da poduhvat prihvatim vrlo ozbiljno. Najzad dobio sam priliku da uradim ono što sam zaista htio: da sam odlučim koje i koliko radova da izložim, da sam izaberem prostor, da odlučim kako da postavim i organizujem izložbu i sve to bez prisustva žirija. Na sugestiju moje mentorke Betsy Hunt odlučio sam da za ovu priliku predsatavim svoje digitalne radove. Imao sam dobar koncept i dovoljno materijala. Dizajnirao sam atraktivan prostor i razglednicu, pripremio portfolio, napisao umjetničku izjavu, insprintao radove i najavio izložbu. Moja supruga Dubravka i sinovi Gordan i Petar pomogli su mi da postavim izložbu, moj instruktor crtanja i slikanja Simon Huelsbeck bio je ljubazan da pripremi uvodnu riječ, a kolegica Yuko Hibno je preuzela kameru da dokumentuje otvaranje izložbe. Izložba je doživjela uspjeh: posjeta je bila sjajna, mnogi posjetioci ostavili su pisane komentare koji su me dirnuli i učinili ponosnim. Reakcije su bile vrlo povoljne (kao i konačna ocjena). Na kraju termina zvaničnici Univerziteta su mi sugerisali i dozvolili da produžim izložbu do kraja semestra.






"Suočavanje" - Umjetnička izjava


Kolekcija radova pretstavljenih na ovoj izložbi je produkt jednog introspektivnog procesa suočavanja sa samim sobom kao i svijetom koji nas okružuje. Rzmišljanja kojih su ovi radovi posljedica inspirisana su dualističkim principom prema kojem su svi fenomeni komponovani i definisani dvjema suprostavljenim i cesto suprotnim dijelovima. Za razliku od filozofa i teologa koji primjenjuju ovaj princip da bi objasnili svijet i prirodu stvari, jas sam koristio isti princip kao način viđenja i prezentiranja stvari. Princip sam koristio na nekoliko nivoa i načina.

Na primjer, na misaonom nivou dualitet predstavljaju svijesni dio na jednoj strani suočen drugom gotovo atavističkom prirodom "zaboravljenog znanja" , duboko usađenog u našoj povijesti, na drugoj. Ovaj drugi fenomen je nazvan našom šamanističkom prirodom. Ove dvije prirode ovdje nisu u uobičajenoj relaciji suprotstavljanja (kao što su to na primjer dobro i zlo). Radije, u mojim radovima one su u pozitivnom odnosu; kad postavim "Anđela tame" pored "Anđela svjetla" namera mi nije da ih postavim tako da jedan predstavlja dobro a drugi zlo. Naprotiv oni su postavljeni tako da pokažu dva načina na koji ja vidim ljepotu. To je bio primer dualizma primenjenog na estetičkom nivou. U nekom drugom slučaju isti princip je primjenjen na sasvim formalnom nivou: jednostavnim postavljanjem jedne slike pored druge pretstavlja dualitet koji stvara novi kvalitet. Pokušao sam to postavljanjem dva velika formata dijagonalno suprotstavljena jedan drugom ("Bukolička fantazmagorija - Taj moment" i Predosjećaj potencijalne kozmičke protokreacije"). Ovaj formalni dualizam je dalje naglašen činjenicom da prvo pomenuta slika pretstavlja mitološku pripovjest jednog momenta, dok druga sadrži gotovo filozofsko razmišljanje o vječnosti. U primjeru "Digitalni povratak broda luđaka A i B imamo slijedeći primjer primene ovog principa: ove dvije slike su digitalni pokušaj da se moj raniji rad u ulju posvjećen Hijeronimusu Bošu vidi na drugi način. Dualizam je ovdje izrazen samom činjenicom da su digitalni radovi bazirani na ranijem slikarskom radu. Daljnji dualizam je postignut dupliciranjem slika isto kao i postavljanjem jedne slike pored druge., itd. Nema daljnje potrebe za objašnjavanjem ovog principa na drugim primjerima - ostavljam gledaocima da ih sami prepoznaju i mogućno dadnu svoja vlastita tumačenja. (Moj autoportret u kolaž tehnici je pogodna tačka za početak istraživanja).
Konačno, sam čin suočavanja je čist primjer primjene razmatranog principa.







Rochester Community and Technical College
2009 Student Exhibition

Godina 2009 je bila moja završna godina na koledžu. Bio je to vrlo dinamičan semestar: upisao sam sedam predmeta i pohadjao nastavu na RCTC i na UMD, pripremao sam svoju individualnu izložbu, radio na dva tzv “part time” posla, imao obaveze prema familiji…. Moje izložbe u ovoj godini počele su sa godišnjom izložbom studentskih radova na RCTC. Iako sam znao da će žiri biti naklonjen keramici i fotografiji, te uprkos činjenici da sam imao zalihu dobrih radova u crno-bijeloj fotografiji, odlučio sam da stavim naglasak na slikanje i komjutersku umjetnost: predao sam svoj “Predosjećaj potencijalne kozmičke protokreacije “ u velikom formatu, zatim vizantijsku studiju u ulju “Arhandjel Mihailo”, te jednu od verzija crno-bijele fotografije digitalizirane i finalizirane kao printani materijal nazvane “O čemu razmisljas Petre?” takodje u velikom formatu. Izložbom su dominirali keramika, fotografija (uglavnom crno-bijela) i crteži ugljem. Izbor slikarskog materijala bio je razočaravajuće skroman brojem i prosječnog kvaliteta. Mislim da je jedva ijedna od izloženih slika bila dostojan rival Arhandjelu, a vjerujem da je trebalo naći prostor i za moju treću priloženu sliku. Najvjerovatnije da je veliki format bio razlog za njeno odbijanje. Uprkos značajnog broja vrlo kvalitetnih radova u keramici izložba nije imala prave koncepcije. Kako bilo da bilo, za mene izložba nije imala nekog većeg značaja, jer su sve moje misli već bile usmjerene ka mojoj vlastitoj izložbi koju sam pripremao za UMD.









Izložba studentskih radova
Univerzitet Minesote, Kampus u Rocesteru
April 2008



Otprilike u isto vrijeme sa izložbom na RCTC bila je organizovana i izložba studentskih radova na UMD u Rocesteru. Iako u to vrijeme još uvijek nisam formalno bio student UMD-a (postao sam to u augustu iste godine) bilo mi je dozvoljeno da kao budući student Univerziteta učestvujem na ovom dogadjaju. Izložbom su dominirali dizajnerski i fotografski radovi (zapravo ja sam bio jedini koji je predao slikarske radove). Žiriju, koji se sastojao od jednog čovjeka, predao sam četiri rada: netom odbijene na RCTC-u slike "Brod ludjaka" i "Mali Isus", kao i akrilik "Smedje i plavo" te "Digitalni povratak Broda ludjaka". Na izložbu je primljena slika "Smedje i plavo". Izložbe se sjećam kao dogadjaja niske energije, slabog osvjetljenja i loše uradjene postavke.

















Rochester Community and Technical College
Studentska umjetnička izložba
15 april - 8 maj 2008


Ovo je bila moja druga izložba. Predao sam ulje većeg formata “Brod ludjaka – Posveta Hijeronimusu” (u koju sam uložio mnogo truda i očekivanja), zatim jednako ambiciozan digitalni rad (kombinacija slikanja na kompjuteru i digitalne fotografije) nazvane “Bukolička fantazmagorija – Taj moment”, te rad u ulju manjeg formata “Mali Isus”. Žiri je prihvatio samo Fantazmagoriju ostavivši me tako sa pomješanim emocijama: bio sam ponosan i svjestan vrijednosti prihvaćene slike, ali mi je neprihvatanje Broda ludjaka bilo pravo razočarenje. Kako bilo da bilo, Fantazmagorija je doživjela uspjeh – primio sam mnoge čestitke i povoljne komentare od ljudi koji su je vidjeli.













































April 10 - Maj 2007

Rochester Communiti and Technical College
Annual Juried Student Exhibition



Ovo je bila moja prva izložba. U to vrijeme bio sam student prve godine studija digitalnih umjetnosti na ročesterskom koledžu (RCTC). Jedan od predmeta u proljetnom semestru 2007 bilo je slikanje sa Simonom Huelsbeckom kao instruktorom). Na izložbu sam predao dva ulja naslikana istog semestra – “Na rubu sna” i “Autoportet”, kao i crtež ugljem naslovljen “Mrtva priroda – Draperija”. Žiri je prihvatio dva prvopomenuta rada.